نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4427
-
الف
+

اهم اخبار 16 قوس/آذر ؛ از بازگشت «جت لی» به هالیوود تا آغاز رسمی پیش تولید سریال «حضرت موسی (ع)»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان در 16 قوس/آذر 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران و جهان (16 قوس/آذر 1398) از این قرار است:

رسیدن انتهای جاده به بخارست

رسیدن انتهای جاده به بخارست

فلم کوتاه انتهای جاده تولید حوزه هنری کردستان به کارگردانی سوران رحیمی به بیست و سومین دوره جشنواره فلم دانشجویی سینما یوبیت در شهر بخارست، رومانی راه پیدا کرد.

 رئیس حوزه هنری کردستان گفت: این فلم در اولین حضور بین المللی خود به بیست وسومین جشنواره دانشجویی سینما پوبیت که از ۳ تا ۷ دسامبر (۱۲الی ۱۶) قوس/ آذر در شهر بخارست رومانی برگزار می‌شود به عنوان تنها فلم ایرانی در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد.

بازگشت «جت لی» به سینمای هالیوود با «مولان»

بازگشت «جت لی» به سینمای هالیوود با «مولان»

جدیدترین تصاویر از فلم سینمایی مولان به کارگردانی "نیکی کارو" و تهیه کنندگی "کریس بندر" توسط کمپانی دیزنی منتشر شده است. 

مولان داستان ماجراجویی حماسی این دختر است که خود را به شکل مرد در می‌آورد تا بتواند به ارتش امپراتوری چین ملحق شود و در مقابل حمله دشمن، از سرحدات کشورش دفاع کند.

دیزنی در سال ۱۹۹۸ انیمیشن مولان را روانه بازار کرد که بیش از سیصد میلیون دالر در سینماها فروخت و بسیار موفق بود.

در فلم جدید، «لیو ییفئی» مشهور به لیو کریستیال نقش مولان را بازی می کند، علاوه بر این بازیگر دانی ین، جت لی، کونگ لی و جیسون اسکات لی، دوا ماو، چن تانگ، راجر یوآن، پی پی چن نیز در این فلم به ایفای نقش پرداخته اند. 

رقابت «پاسیو» در بخش مسابقات زنان جشنواره داکا

رقابت «پاسیو» در بخش مسابقات زنان جشنواره داکا

فلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی در بخش مسابقه زنان فلمساز هجدهمین جشنواره بین‌المللی فلم داکا (DIFF) رقابت می‌کند.

جشنواره بین‌المللی فلم داکا در هجدهمین دوره خود همچون سال گذشته به انتخاب فلم‌های منتخب فلم‌سازان زن جهان پرداخته و در همین راستا فلم «پاسیو» ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه زنان فلمساز این جشنواره راه یافته است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فلم داکا از ۱۱ تا ۱۹ جنوری/ژانویه ۲۰۲۰ در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار می‌شود و شعار این دوره از جشنواره «فلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» است.

«سگ‌ها دیشب نخوابیده‌اند» در پی اکران خارجی

سگ‌ها دیشب نخوابیده‌اند

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما درباره آخرین وضعیت فلم سینمایی « سگ‌ها دیشب نخوابیده‌اند » به کارگردانی رامین رسولی گفت: این فلم آماده نمایش شده است اما ما برای آن فورمه حضور در سی و هشتمین جشنواره فلم فجر را پر نکردیم. زیرا این فلم محصول افغانستان است.

حقیق افزود: «سگ‌ها دیشب نخوابیده‌اند» برای کشور افغانستان تولید شده و دغدغه‌های این کشور را دارد .

وی درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی فلم هم اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای اکران «سگ‌ها دیشب نخوابیده‌اند» نداریم و برای نمایش آن در خارج از کشور برنامه‌ریزی شده‌است. این فلم پخش‌کننده‌ پاریسی دارد و او برنامه‌های لازم را اجرایی می‌کند.

تولید سریال «حضرت موسی (ع)» به‌طور رسمی آغاز شد

تولید سریال «حضرت موسی (ع)» به‌طور رسمی آغاز شد

مراحل پیش تولید سریال «حضرت موسی (ع)» با حضور جمال شورجه (کارگردان) و برخی دیگر از عوامل این پروژه به‌طور رسمی آغاز شد.

با بهبود نسبی جمال شورجه، کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)»، این پروژه تلویزیونی با حضور برخی از عوامل، به طور رسمی وارد مرحله پیش تولید شد.

جمال شورجه در این مراسم اظهار داشت: «امیدوارم این پروژه به سلامتی شروع و به احسن وجه تمام شود و بتواند به طور گسترده‌ای به جهان اسلام و دنیا عرضه گردد. امیدوارم سریال «حضرت موسی (ع)» باعث وحدت بین ادیان الهی شود.»

اصغر فرهادی مهمان جشنواره بزرگ سینمای چین شد

اصغر فرهادی مهمان جشنواره بزرگ سینمای چین شد

دومین جشنواره بین‌المللی فلم «هاینان» که در جزیره ساینا برگزار می‌شود، امسال نیز همچون سال گذشته با حضور مهمانان سرشناس بین‌المللی در حال برگزاری است و مسئولان این رویداد سینمایی از حضور اصغر فرهادی ، کیوشی کوراساوا و ایتان هاوک به عنوان مهمان ویژه جشنواره خبر دادند.

این جشنواره که راجر گارسیا (دبیر سابق جشنواره فلم هنگ کنگ) مدیریت هنری آن را برعهده دارد سال گذشته نیز از چهره‌های مطرحی چون جانی دپ، ژولبت بینوش، نیکلاس کیج، مدس میکلسن و عامرخان ستاره سینمای بالیوود و جکی چان میزبانی کرد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر